5 v + 4 dagar gamla

Idag har Akilles och Allie fått följa med till min mamma och busa med hennes två Whippet. De hade skitroligt! Hennes hundar är så himla snälla, de fick bita och gnaga på dem bäst de ville. Helt orädda var de även fast det är första gången de träffar andra hundar. Imorgon tar jag med två andra valpar, så de också får träffa Cleo och Milou som hundarna heter. Kan inte ta med mig mer än två åt gången och även om jag kunde hade det blivit lite kalabalik eftersom hon har ett litet barn också som vill vara med och leka.
Men för kompensation fick de andra valparna såklart vara ute och busa på gräsmattan. Till och med Akela gav ifrån ett litet bus morr. Inomhus är hon inte så sugen på att busa med dem, men det är klart de vill ju bara suga och tugga på hennes tuttar. Igår fick de smaka på ett par hundkex. Tänkte att det är bra att de lär säg tugga på hård mat också. Höll noga översikt så ingen fick i halsen men det gick bra.

Nu är det bara Abbe, Alexis och Abbie som inte är tingade. Allie blev tingad i lördags och hon ska flytta till en by vid Gunnarsbyn. Kommer inte ihåg vad den hette. Men det är härligt att hon får komma ut på landet och hon får även en hundkompis. En tik som kan uppfostra henne, helt perfekt. Och som sagt Akita (Lizzy) får ett hem i Granö, och Akilles (Vox) flyttar just utanför Kiruna där han också får två nya hundvänner. Lizzy får lite större vänner förutom hennes matte och husse, Hästar, spännande!

 
Dragkamp med Allie
 
Abbe sitter fint och väntar på ett kundkex

Sitter på en stol där de blänger på mig och vill att jag ska komma ner och leka. 

Akilles (Vox) sliter i snöret ¨på kameran
  
Go Abbie gillar och sitta i knät

Söt Lizzy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0