4 v + 3 dagar gamla

Igårkväll hände en väldigt obehaglig sak. Det skrek högt från "valplådan" så jag sprang dit och fick se Abbe ståendes som förstenad. Jag tog upp honom och klämde och kände för att hitta vad som var fel men märkte ingenting. Trodde först han var förstoppad men uteslöt de eftersom han var som i chocktillstånd. När jag till slut fick titta han i munnen såg jag att det satt fast en liten grej på tungan.
Tidigare på dagen kom det in två getingar när jag vädrade på balkongen, jag sprang omkring och jagade dem som en galning för jag var rädd att de skulle fara in till valparna. Trodde att jag hade fått död på båda.
Blev livrädd när jag insåg att de kanske var en getinggadd som satt på tungan. Ringde assistans så jag kunde ta bort den med en pinsett. Försökte ringa veterinären för att rådfråga men inget svar!!
Pratade med en annan kunnig hundägare som sa att veterinären nog inte kan göra så mycket om inte tungan svullnar upp. Satt med han i en halvtimme och helt plötsligt var det som inget hade hänt. Han blev samma glada och spralliga Abbe igen! Puh! Troligtvis blev han väl chockad men fick inget gift i sig för då tror jag inte han skulle piggna till så snabbt.

Annars är allt bara bra. Valparna har precis haft en lek stund i köket där de har härjat som galningar. Alexis är fortfarande lite försiktigt med att gå ut från "valplådan". Medans de andra kutar ut, ser väldigt roligt ut när de glider ut på golvet, de glömmer hela tiden bort att det är halkigare utanför.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hejsan hur gammal är Nalle?? Jag har fött upp en valpkull där jag hade en valp som hette Nalle och han ser ut som den du har på bild.. Är det du som äger han??

2008-09-30 @ 10:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0